しふてぃ翻訳日記

英語の練習に適当に好きな歌とか翻訳していくマン。

Something Just Like This 和訳

-"Something Just Like This" The Chainsmokers, Coldplay-

 

 

 
I've been reading books of old
昔の本を読んだことがある
The legends and the myths
伝説や神話が書かれていた
Achilles and his gold
黄金のアキレスや
Hercules and his gifts
ヘラクレスの天賦の才
Spiderman's control
スパイダーマンの超能力や
And Batman with his fists
バットマンの鉄拳も
And clearly I don't see myself upon that list
そして僕には全部全く縁のない世界だってわかってしまった
But she said, where'd you wanna go?
でも彼女は言ったんだ ”なにを目指してるの?”
How much you wanna risk?
”どのぐらいの覚悟があって言ってるの?”
I'm not looking for somebody
”私が求めてる人はね”
With some superhuman gifts
”超能力を持った人でも”
Some superhero
”英雄でも”
Some fairytale bliss
”お伽話のような至福でもないの”
Just something I can turn to
”ただその気にさせてくれるような”
Somebody I can kiss
”キスしたくなるような誰かなの”
I want something just like this
”私はそういうものが欲しいだけなの”
 

Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Oh, I want something just like this
”私が求めてるのはそういうことなの”
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Oh, I want something just like this
”私はそういうものがあればいいの”
I want something just like this
”私が欲しいのはそういうことなの”
 
I've been reading books of old
昔の本を読んだことがある
The legends and the myths
伝説や神話が書かれてた
The testaments they told
聖書に書かれた偉業とか
The moon and its eclipse
月の満ち欠けのこととか
And Superman unrolls
颯爽と現れるときのスーパーマン
A suit before he lifts
彼が飛び立つ前のスーツ
But I'm not the kind of person that it fits
でも僕はそういうのが似合うような男じゃなかった
She said, where'd you wanna go?
そしたら彼女は言った”なにを目指してるの?”
How much you wanna risk?
”なにを背負いたいの?”
I'm not looking for somebody
”私が求めてるのはそういう人じゃない”
With some superhuman gifts
”超能力を持つ超人でも”
Some superhero
”英雄でも”
Some fairytale bliss
”お伽話によくある至福でもない”
Just something I can turn to
”ただ私をその気にさせてくれて”
Somebody I can miss
”私が恋しく思えることができるような”
I want something just like this
”そういったものが欲しいの”
I want something just like this
”私が欲しいのはそういうものなの”
I want something just like this
”私が求めてるのはそういうものなの”
 

Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Oh, I want something just like this
”私が欲しいのはそういうことなの”
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Where'd you wanna go?
”なにを目指してるの?”
How much you wanna risk?
”どれだけの覚悟があるの?”
I'm not looking for somebody
”私が求めてるのは”
With some superhuman gifts
”超能力を持った超人でも”
Some superhero
”英雄でも”
Some fairytale bliss
”お伽話によくある至福でもなくて”
Just something I can turn to
”ただ私をその気にさせてくれて”
Somebody I can kiss
”キスができるような”
I want something just like this
”私が求めてるのはそういうことなの”
Oh, I want something just like this
”私が欲しいのはそういうものなの”
Oh, I want something just like this
”私が欲しいのはそういうものなの”
Oh, I want something just like this
”私が欲しいのはそういうものなの”