しふてぃ翻訳日記

英語の練習に適当に好きな歌とか翻訳していくマン。

Naive 和訳

 

 
I'm not saying it's your fault
君のせいだって言ってるんじゃないんだ
Although you could have done more
君はもっとうまくやれてたんだ
Oh you're so naive yet so
でもああ、君はまだ無垢で世間知らずなんだ
How could this be done
よくもまぁこんなことができたね
By such a smiling sweetheart?
それもそんなに意気揚々とさ
Oh and your sweet and pretty face
そしてその優しげで美しい顔が
In such an ugly world
こんなにも醜い世界で
Something so beautiful
なんて美しいことか
Oh that every time I look inside
心を覗いてみるたびにそう思うんだ
 
 
I know she knows that I'm not fond of asking
僕がそんな乗り気じゃないことを彼女が知ってるのはわかってる
True or false, it may be
正解か間違いか、知らないけどさ
Well, she's still out to get me
まぁ、彼女はまだ僕に迫ってくる
And I know she knows that I'm not fond of asking
そして僕が乗り気じゃないことが彼女にも伝わってるのはわかってる
True or false, it may be
そうかもしれないし、そうじゃないかもしれない
She's still out to get me
彼女はまだ僕を諦めてない
 
 
I may say it was your fault
君が悪いんだよって言う日が来るかもしれない
Because I know you could have done more
君がもっとすごいのを知ってるから
Oh you're so naive yet so
ああでも、君はまだ世間知らずなんだ
How could this be done
すごいことをやってのけたね
By such a smiling sweetheart?
しかも自分から喜んで
Oh and your sweet and pretty face
それもその美しい優しげな顔でさ
In such an ugly world
こんな醜い世界では
Something so beautiful
それはとても美しかったんだ
Oh that every time I look inside
心を覗くたびそれが見えたんだ
 
 
I know she knows that I'm not fond of asking
僕がそんな乗り気じゃないことを彼女が知ってるのはわかってる
True or false, it may be
正解か間違いか、知らないけどさ
Well, she's still out to get me
まぁ、彼女はまだ僕に迫ってくる
And I know she knows that I'm not fond of asking
そして僕が乗り気じゃないことが彼女にも伝わってるのはわかってる
True or false, it may be
そうかもしれないし、そうじゃないかもしれない
She's still out to get me
彼女はまだ僕を諦めてない
 
 
So How could this be done
ところでよくもこんなことができたね?
By such a smiling sweetheart?
しかもそんなに笑顔でさ
You're so naive yet so
君はまだ純粋だからかな
You're such an ugly thing
君がものすごく醜い存在に思えるよ
For someone so beautiful
別の誰かにとってはとても美しいんだろうけど
That every time you're on his side
彼の肩を持つ度にそれを感じるよ
 
 
I know she knows that I'm not fond of asking
僕がそんな乗り気じゃないことを彼女が知ってるのはわかってる
True or false, it may be
正解か間違いか、知らないけどさ
Well, she's still out to get me
まぁ、彼女はまだ僕に迫ってくる
And I know she knows that I'm not fond of asking
そして僕が乗り気じゃないことが彼女にも伝わってるのはわかってる
True or false, it may be
そうかもしれないし、そうじゃないかもしれない
She's still out to get me
彼女はまだ僕を諦めてない
 
Just don't let me down
ただ失望だけはさせないで欲しいんだ
Just don't let me down
がっかりするのだけは嫌なんだ
Hold on to your kite
自分の中の凧を離さないで(自暴自棄にならないで)
[x3]
Just don't let me down
失望だけはいやなんだ
Just don't let me down
がっかりさせないで欲しいんだ