しふてぃ翻訳日記

英語の練習に適当に好きな歌とか翻訳していくマン。

I Don't Want to Miss a Thing 和訳

-"I don't want to miss a thing" Aerosmith-
 
I could stay awake just to hear you breathing
君の寝息を聞いていたいから 一晩中でも起きていられる
Watch you smile while you are sleeping
君が寝ながら微笑んでいるのを見ながら
While you're far away dreaming
君が深い眠りについて夢を見ている時間
I could spend my life in this sweet surrender
この愛しい時間のために人生すべて使ってもいい
I could stay lost in this moment forever
この時間に飲み込まれたっていいんだ
Every moment spent with you is a moment I treasure
君と過ごした一瞬一瞬が全部宝物なんだ
 
Don't want to close my eyes
目を閉じたくないんだよ
I don't want to fall asleep
眠りに落ちたくないんだ
'Cause I'd miss you baby
なぜなら君が恋しくなってしまうから
And I don't want to miss a thing
そして僕はなにひとつ逃したくないんだ
'Cause even when I dream of you
なぜなら君のことを夢に見てるときでさえ
The sweetest dream will never do
それが最高に甘い夢であっても不十分なんだ
I'd still miss you baby
なぜならそれでも君が恋しくなるから
And I don't want to miss a thing
僕はなにひとつ逃したくないんだ
 
Lying close to you feeling your heart beating
君のそばで寝そべって 君の鼓動を感じるんだ
And I'm wondering what you're dreaming
そして君がどんな夢をみているのか思いを巡らす
Wondering if it's me you're seeing
その夢に僕がいればいいなとか想像して
Then I kiss your eyes
君のまぶたにキスをする
And thank God we're together
そして神様に僕らを引き合わせてくれたことに感謝するんだ
I just want to stay with you in this moment forever
僕はただ君とこの瞬間を永遠に生き続けたい
Forever and ever
永遠に 永遠に...
 
Don't want to close my eyes
目を閉じたくないんだ
I don't want to fall asleep
眠りに落ちたくないんだよ
'Cause I'd miss you baby
君が恋しくなってしまうし
And I don't want to miss a thing
なにひとつ逃したくないから
'Cause even when I dream of you
僕が君の夢を見ているときでさえ
The sweetest dream will never do
それが最高に愛しい夢だったとしても
I'd still miss you baby
それでも君が恋しくなるんだ
And I don't want to miss a thing
なにひとつ逃したくないから
 
I don't want to miss one smile
微笑みひとつでさえ逃したくない
I don't want to miss one kiss
キスひとつでさえ逃したくない
I just want to be with you
ただただ君と一緒にいたいんだ
Right here with you, just like this
ただここで君と、こんな風に
I just want to hold you close
君をきつく抱きしめたいんだ
Feel your heart so close to mine
君の心を僕の心のすぐ近くで感じていたい
And just stay here in this moment
そしてこの場所で君と過ごすんだ
For all the rest of time
人生の残りすべてを使って
 
 
Don't want to close my eyes
目を閉じたくないんだ
I don't want to fall asleep
眠りに落ちたくないんだよ
'Cause I'd miss you baby
君が恋しくなってしまうし
And I don't want to miss a thing
なにひとつ逃したくないから
'Cause even when I dream of you
僕が君の夢を見ているときでさえ
The sweetest dream will never do
それが最高に愛しい夢だったとしても
I'd still miss you baby
それでも君が恋しくなるんだ
And I don't want to miss a thing
なにひとつ逃したくないから
 
Don't want to close my eyes
目を閉じたくないんだ
I don't want to fall asleep
眠りに落ちたくないんだよ
'Cause I'd miss you baby
君が恋しくなってしまうし
And I don't want to miss a thing
なにひとつ逃したくないから
'Cause even when I dream of you
僕が君の夢を見ているときでさえ
The sweetest dream will never do
それが最高に愛しい夢だったとしても
I'd still miss you baby
それでも君が恋しくなるんだ
And I don't want to miss a thing
なにひとつ逃したくないから
 
 
<メモ>
アルマゲドンはいいぞ。